20100407

Dominika Peczynski

Då och då tittar jag in på Dominikas blogg. Kan vara ganska underhållande.

Mycket hellre pengar än sex

Publicerad: Igår, 17:30 från webben

Varför är det så svårt att varva upp när man varvat ner och lika svårt att varva ner när man är uppe i varv? När jag åkte till landet i torsdags var jag helt manisk. Idag är jag snarare i ett katatoniskt tillstånd.

En annan sak som jag har tänkt på är detta med celibat. Jag har ju inte haft sex sedan förra årtiondet. Nu är ju inte det här årtiondet särskilt gammalt men vi snackar fyra månader i alla fall. På dessa fyra månader har jag fått sjukt mycket gjort på jobbet. Under första kvartalet här har vi gjort mer vinst än vi gjorde förlust på hela förra året. Varför? Jo, för att jag kanaliserar min energi på rätt sak. Nämligen att tjäna pengar. Jag tänker på det här med katolska präster. De ska ju leva i celibat för att bättre kunna koncentrera sig på att tjäna Gud. Vissa av dem blir ju pedofiler men det är bara för att de är män och inte kan lägga band på sina sexuella lustar. Jag menar, nunnor lever ju också i celibat och ingen har väl hört talas om en peddo-nunna?

Det är ju inte bara det här med att kanalisera sin energi. Det handlar om tid också. Ett förhållande tar tid. Man ska laga trerättersmiddagar tillsammans, gå på bio, glo på dvd-filmer, prata, gå på museum, mysa, gå på promenad etc. etc. Den tiden använder jag nu istället till att arbeta. Och jag kan säga er en sak: jag väljer pengar före sex any day.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar