20100406

L'été est revenu

Dagen kan knappt beskrivas med ord. 25 grader strålande sol.
Helt underbart.

Jag och Sophie bestämde oss för att leta upp det Nordiska Biblioteket (http://www-bsg.univ-paris1.fr/nordique/home.htm) som sades ligga alldeles intill Panthéon. Och det gjorde det. Största biblioteket med nordisk litteratur i världen utanför Norden tydligen. Lite halvhäftigt.
Jag är nu fyra böcker rikare. Åtminstone i en månad till.
Tips med andra ord!

På vägen råkade vi passera världen mysigaste engelska pub som hade en perfekt uteservering, även den alldeles intill Panthéon. Där tog jag en öl och Sophie ett glas vin. Men vi pluggade faktiskt samtidigt!
Helt jävla fantastiskt.
25 grader. Mitt i solen.

På fredag är det mongoprov.
På torsdag får jag besök från Sverige! Mamma, Staffan samt systrar. Det ska bli fint.
Imorgon kommer en rörmokare.

Nu: Norah Jones och lite mer plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar