20100527

Living and loving

Jag kan nog utan att överdriva säga att den senaste veckan i Paris har varit en av de bästa.
Vädret har varit helt underbart, och även om det regnar nu så ligger den varma atmosfären kvar i luften och i mig.

De senaste dagarna har varit fyllda av god mat, vänner och goda drinkar.
Jag kommer så väl ihåg min gamla filosofilärare Christers visdomsord: "Ordet kris har två betydelser, och en utav dem är möjlighet."
Alltså. När man möter en kris innebär det också att man upptäcker en möjlighet. Man måste tänka om, strukturera om, planera om, värdera om, prioritera om. Wow.
Det är nästan så att man är tacksam för vad som har hänt.

Jag är inne på de sista dagarna i min stad Paris. Snart är det slut, men jag vet att jag kommer att känna mig nöjd när jag kommer hem igen. Jag har levt och älskat denna staden.

1 kommentar: