20100505

Systembolaget

Idag fyller jag 20 år, där jag befinner mig i förskingringen.
Det känns bra.
20 år.
Inget att skoja bort.
Tonåring no more.

Klockan är tidigt, jag har precis förvånat mig själv för tredje dagen i rad med att plugga klart all läxa på morgonen.
I tvättmaskinen tvättas tvätt.
På datorn spelas p3.
Solveig gjorde frukost till mig imorse.
Livet är fint.

Paris är vackert. Men för tillfället kallt.
Runt 8 grader.
Förhoppningsvis blir det varmare snart.

Igår sa Solveig att det var 13 skoldagar kvar till våra slutprov.
Tiden rinner snabbare än lavan på Island.
Snart är min tid här slut.
Snart är jag i Sverige igen.
Snart är man inget speciellt längre.

Men jag kan i alla fall handla på Systemet!
Grattis till mig.

1 kommentar:

  1. Tobias Eke Vestergren - du är speciell och kommer alltid att vara det, oavsett om du bor i Paris eller tattar-Bjuv. Jag älskar dig!

    SvaraRadera