20100511

På plats

Nu har vi sovit två nätter i Systrarnas lägenhet, och kan kalla oss installerade!

Än så länge funkar det väldigt bra, och jag är lite halvt euforisk angående två nya favoritplatser jag hittat i Paris:
1. Carrefour vid Systrarna S som är öppet till klockan halv tolv! Hur underbart är inte det? Och för ni som inte förstår: jag kan vandra omkring i timmar på Carrefour, tittandes, gillandes, undersökandes. Och nej, Carrefour är inte ett museum eller liknande - det är en mataffär. Och det är min favoritmataffär. Outstanding.
2. Biblioteket på vår skola, som inte är att leka med. Jag har alltid trott att byggnaden där jag går i skolan (som är en del av det enorma Sorbonne) varit en liten mesig byggnad, och att Sorbonne bara hyrde ett par våningar eller liknande. Men icke! Sorbonne äger tydligen hela det sex våningar höga huset. Och högst upp ligger ett fantastiskt, gammalt, bibliotek som ser ut som något från Hogwarts. (Jag ska försöka smygfota någon dag.) Här är till och med en jättelik öppen spis! Vad som ingår är även en vacker utsikt över Paris, med Eiffeltorn och allt.
Och internetuppkopplingen är fantastisk! Mycket nice.

Men nu stänger biblioteket snart, och jag ska bege mig hemåt.
Idag har jag faktiskt pluggat. Jag är lite halvstolt.

2 kommentarer:

  1. Jag är också stolt, hehe!

    SvaraRadera
  2. Jag vill veta var det här ligger hörru! tack :)

    SvaraRadera