Lyssnar på P3, och programmet "Din Gata".
Programmet riktar sig uttalat till invandrare, och har en tydlig profil med hip hop, Rn'B och programledare som talar bruten svenska.
Detta känns för mig som när man var liten och var på kalas med familjen. Då skulle barnen självklart sitta vid ett barnbord och äta köttbullar, medan de vuxna kanske åt oxfilé eller någon annan flott mat. Ger inte "Din Gata" lite samma vibbar? "Nu ska vi göra ett program som invandrare kan lyssna på! Vi spelar bara hip hop, anställer programledare som bryter på andra språk och ja... Det kommer säkert att bli en hit!" Späder inte detta på fördomen om svenska invandrare?
Eller är det så att "Din Gata" är ett klockrent exempel på marknadsekonomisk underhållning, nämligen att det är skräddarsytt till en viss målgrupp?
Jag har inte bestämt mig.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar